söndag 14 februari 2010

Hemligt

Jaha, nu är jag inblandad i TVÅ hemliga projekt - så vad ska jag skriva om på bloggen, när jag nu inte kan berätta något om de planerna?

Jag kan skriva om det här, nämligen bekänna en sak: jag är en av de där gamla musiknördarna som köper tidningen MOJO. Och det nya numret har som specialtema Syd Barrett (se inlägg av 13 dec förra året). Än har jag varken hunnit öppna tidningen eller lyssna på skivan med andras tolkningar av hans låtar. Men det ser jag fram emot.

I övrigt försöker jag bl a bestämma mig för vad jag ska läsa på Författargalan för Haiti på Kulturhusets konsertsal på fredag. Alla har fem minuter var (vissa författares synnerligen elastiska tidshållartendenser skrev Bengt Ohlsson mycket träffande om i DN för ett par dagar sen). Ska jag läsa inledningen till höstens roman eller måste den texten vara HEMLIG ett tag till? Vi får se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar