tisdag 23 februari 2010

Väääädret

Jag tar mig just nu ingenstans dit jag inte kan promenera. Bort går ett evenemang och en fest ikväll som jag var bjuden till.

Ibland träffar man folk som närmast rutinmässigt säger "Det var meningen!" om saker och ting, i synnerhet om märkliga sammanträffanden .

Det är ju sant att jag, sedan en tid tillbaka, hade planerat att sätta mig ned med mitt deklarationsunderlag just denna söndag och måndag (en sysselsättning som jag alltid är benägen att lägga in och sedan skjuta framför mig... bestämmer en dag... och så en annan dag).

Men se, vad händer: jag blir insnöad och dessutom förkyld! Hurra sa Pollyanna! Kan man tänka sig ett bättre sätt att INTE komma undan pappershögarna som täcker mitt köksbord? Var det således MENINGEN, detta, frågar jag mig?

Eller ska jag se det på samma vis som den där mannen jag träffade på en festival, han som på fullt allvar trodde att det började åska för att han och hans fru låg med varandra??? (Det åskade ovanligt mycket den sommarveckan och jag letade naturligtvis förgäves efter deras tält för att få dem att... ja just det.)

Men något får mig ändå att tro att det inte finns nåt övernaturligt samband mellan mitt deklarationsunderlag och snökaoset.

Och nu snöar det igen. GLÖM min post om vackra snökristaller för någon månad sen...

HUR BLIR DET NÄR ALLT DET HÄR SMÄLTER???

2 kommentarer:

  1. Det får du snart veta! Hur det blir när det smälter alltså. Två av de tre vädersidorna jag följer säger två plusgrader och snöblandat regn i helgen. Det lär få bort en del, och säkert chocka SL över att det regnar när det ska vara vinter.

    Är inte själva meningen med saker något man skapar själv förresten? Meningen med det här vädret blev till exempel, förutom en krokodilväska, ett par vårskor för att hålla hoppet uppe.

    SvaraRadera
  2. ...och det var jag som kommenterade krokodilväskan. Fast då hette jag Anonym. Så bra att du har kommit fram till att den var meningen!!!!
    Kanske att meningen med det av dig förutspådda vädret är att jag ska skaffa mig ett par vattentäta vinterstövlar???

    SvaraRadera