måndag 15 mars 2010

Edelfeldts modeblogg


Jag har rensat i garderoben och lagt ett antal vårplagg i orealistiskt små storlekar i en påse och låtsas att de inte finns. Jag har införskaffat ett antal nya plagg i intressanta utföranden men mindre åtsittande snitt. Jag har gjort det för att slippa leva enbart på morötter och vara irriterad hela tiden.

Dock: klänningen på bilden, som jag tycker mycket om, kommenterades sålunda av Taxmannen: "Den ser ut som en gardin."
Då han såg minen jag hade, la han till:"En sån där femtiotalsgardin."
Och med ytterligare en blick på mitt ansiktsuttryck avslutade han: "Såna där femtiotalsgardiner kan ju vara väldigt fina."

Nåväl. Jag tror att han har en övervägande positiv inställning till mig. Och såna där femtiotalsgardiner ÄR ju faktiskt fina. (bilden nedan visar dock detaljer av klänningen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar