tisdag 18 maj 2010

Polarpris....

till Björk - wow! Men ändå vill jag påminna om "The Mother of All Björks" som kanske gjort för lite de senaste åren för att vara aktuell för priset... men som fortfarande har mycket att säga... min första lyssning av "Aerial" (videon nedan presenterar en låt som ingår där) som kom för några år sen gjorde mig tveksam men den har blivit en av de cd´s i min skivsamling som jag alltid återvänder till och upptäcker nya spännande grepp i... och det hon gjorde för många år sen är fortfarande häpnadsväckande och fräscht ( "Hounds of Love" uppmärksammas i senaste numret av Uncut, ett tips för fans) - Kate Bush.

2 kommentarer:

  1. Håller med! Kate Bush är en mycket duktig och mångsidig sångerska och en av mina stora favoriter. Lika bra nu som då...

    SvaraRadera
  2. Instämmer. Och så många roliga minnen som forsar fram!

    SvaraRadera