måndag 12 juli 2010

Hett...



Såhär kan det kännas. Att vänta medan husse och husses påhäng gör saker.

I övrigt kan ett besök på Liljevalchs och utställningen "Eljest" starkt rekommenderas (för människor, inte taxar..) Egensinniga självlärda konstnärer som har gjort helt vilda saker. På grund av fotoförbud lägger jag inte in någon bild... men länken nedan leder till lite info om VEIJO RÖNKKÖNEN, en av de mer fascinerande konstnärerna (jag fantiserar redan om en resa till hans skulpturträdgård, och boken, som jag köpte, erbjuder stor inspiration på många olika sätt!!!)

www.booksfromfinland.fi/2009/04/self-made-man/

Och så kan jag rekommendera caféet/restaurangen på Etnografiska museet. Latte (god) med fågeldekoration var en ny variant.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har Inger, den kommer jag att fortsätta läsa! Jag har nog läst nästan alla dina böcker och har alltid misstänkt att du gillar taxar. Hoppas du skriver mer om din tax och hur det kommer sig att du valde tax! Jag har tyckt om taxar sedan jag var liten och för ett år sedan blev jag äntligen matte till världens sötaste valp, vilken glädje det är i vardagen att vara hundägare. Och min tycker också det är alldeles för varmt nu.

    SvaraRadera
  2. Hoho, jag har inte valt detta gulliga (och EXTREMT egensinniga) djur (som inte tillhör mig utan dyrkar sin HUSSE)! Se inlägg den 21 januari i år under rubriken "Taxman", så får du storyn om vovvens triumfatoriska intåg i en fd endast kattälskares liv...
    Oooo du har en valp!!!Gratulerar!

    SvaraRadera
  3. Å, vilken fin tax! Och så lik min! Men han slipper ligga på trottoarer i stan - vilket han för övrigt aldrig skulle acceptera.

    http://www.flickr.com/photos/northofsweden/141456278/in/set-72157594251262330/

    Tack för din fina blogg.

    SvaraRadera