onsdag 4 augusti 2010

Ett skönt avbrott



Dessa dignande vinbärsklasar fotograferades och avplockades hos en vänlig och fantasifull bekant till Taxmannen och hans barn. Barnen har grönsaksland hos henne och kan skörda och äta egna morötter, potatisar med mera (millimeterstora just nu). Själv fick jag ett ytterst njutbart avbrott i boksläpp-nojan.



Trädgårdsidyll....



Notera de imponerande älgkäkarna nedan, hemburna ur skogen av damens hund.



I bilen ut till landet kom ett samtal från TV4, de ville förbereda intervjun på söndag, återkommer halv elva i morgon. Vid hemkomsten väntade i datorn förberedande frågor från Kyrkans Tidning som jag ska bli intervjuad av (inkl fotografering) kl ett i morgon. Samt intervjun från Sydsvenskan för genomläsning och kommentarer, och en inbjudan till samtal med Ann Heberlein på bokmässan i Gbg (spännande) ovanpå de tre framträdanden jag har på fredagen (först miniseminarium kl 14 00 plus monterframträdande strax efteråt och stort seminarium med Marta Cullberg Weston lite senare på fredagen. Fast jag ska försöka låta bli att noja för mässan så här lång tid i förväg.

När ingen bjuder in mig till evenemang och intervjuer brukar jag klaga på DET istället.... vill ju nå ut med det jag gör... dock innebär kulturell bortglömning en fridfullare tillvaro som jag på många vis uppskattar. Bara att dra ett djupt andetag och ta hösten som den kommer. Uppskattar de stödjande kommentarerna och nytillkomna följare!

Nu tror jag minnsann att jag ska lugna nerverna med lite virkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar