måndag 4 oktober 2010

Dream Attic


Jo alltså, i all hast: missa inte nytt album från låtskrivarnas låtskrivare, gitarristernas gitarrist, den fenomenale och rikt sammansatte RICHARD THOMPSON. Det här är helt enkelt så jävla bra att man nästan svimmar.

Skivan (Dream Attic) finns också i en version med extramaterial (en hel cd med alla låtarna som demovarianter/akustiskt - den är nästan snäppet intressantare, man fattar knappt hur det går till när han spelar) Och märk väl: det är ändå inte nån "gitarronani" (läs uppvisning) utan självklart vackert och känslostarkt, och, precis som texterna, fullt av värme, intelligens, ömhet, klarhet och bett samtidigt.

Om jag inte hade bråttom skulle jag ösa på ännu mer (ett av mina favoritspår är nog låten "Burning Man" som verkar ha tagit inspiration från den märkliga, märmast surrealistiska festival i miljonbesökarklass som regelbundet utspelar sig i Nevada- öknen ---- ren magi!

Och kolla gärna festivalen på nätet (The Burning Man!)

Nedan emellertid en länk till den suveräna avslutningslåten "If love whispers your name" - jag har inte lagt in nån video eftersom Richard inte brukar låta sig bäddas in. Ja, ursäkta om jag blev lite... liksom frälst.

http://www.youtube.com/watch?v=gTmAseJHs-c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar