fredag 15 oktober 2010

Robert Plant & The Band of Joy



Jo, så igår kväll var det äntligen dags att gå på Robert Plant (&The Band of Joy) konsert på Annexet. En njutning! Även BUDDY MILLER och DARRELL SCOTT (en jävel på pedal steel mm) Patty Griffin (vilken pipa), mfl. Spelglädje, ös, fantastiska musiker, rolig coverblandning (+ några gamla Led Z- klassiker i ny tappning). Och gamla gospels/spirituals, nam nam! Dock (invändning ett): framför oss satt ett gäng allt fullare gamla Zeppelin-fans som oavbrutet PRATADE med höga röster, svåra att få tyst på. hade dom inte kunnat sitta hemma i "pojkrummet" och tjabba istället? Om de nu ändå inte var intresserade av att lyssna på musiken?

Och (invändning två) i min entusiasm köpte jag en t-shirt. Som jag inte passade något vidare i. Men, men, en jättebra konsert var det, lycksalig sveptes man med på den kompakta men varierade och väl sammanhållna flygande matta av klanger & rytm som utgick från scenen...

4 kommentarer:

  1. Darrell är ju en artist och låtskrivare av rang som jag mer än gärna rekommenderar !!!!
    Här t ex, något av ett mästerverk :
    http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=31305417

    SvaraRadera
  2. Hej där! Kanske olägligt forum att komma med detta, men i alla fall.
    Jag har nyss läst din roman "Det hemliga namnet", och det vore intressant att höra vad ditt personliga budskap var med boken. Svara gärna på min blogg om du har lust,
    http://www.moaaee.blogspot.com/
    för övrigt så var boken väldigt bra!

    SvaraRadera
  3. HK - helt fantastisk låt med Darrell Scott (and friend who?) Håren reste sig ända in i själen.

    Mo the Pro - grundidén till Det hemliga namnet fick jag av att en tjej från ett annat land hade berättat för mig att hennes svenska dagisfröken bytte namn på henne - "för hennes egen skull". Lät helt sjukt tyckte jag. "Budskapet" (eller temat eller hur man nu ska säga) är väl vad plågsamt hemlighållna saker det kan göra med ens livskänsla och kommunikation med världen. Med mera med mera... alltid svårt att sammanfatta en bok... hela boken är ju egentligen budskapet...

    SvaraRadera
  4. Puh... vet inte hur man rättar skrivfel i kommentarer. Det ska stå: vad plågsamt hemlighållna saker kan göra..etc

    SvaraRadera