tisdag 30 november 2010

Fimbulvintern



KÖLDCHOCK väntar! står det i tidningen - och vem åker in till stan och shoppar hysteriskt en massa yllekläder (en del gjorda för skidturer i arktisk temperatur) om inte undertecknad. Hann också med att skriva en del och, som synes, göra en fotoutflykt till Vintervikens koloniträdgårdar.

Men glömde återigen: att ringa tandläkaren. För en liten tid sen när jag var där så hittade hon inget (det var första gången på mycket länge). Sen bet jag till på nåt. Förrförra julhelgen bet jag också till på nåt (jag har gamla porslinsfyllningar) och sen satt jag ett bra tag på St Eriks tandakut och skådade där en del intressanta fysionomier på folk som hade varit i slagsmål, halkat eller fått tunga saker i ansiktet. Inte helt behagligt. Så nu vill det till att komma iväg medan min ordinarie fortfarande har tid. Inlindad i ylle från topp till tå ska jag i morgon träda ut i fimbulvintern.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar