fredag 12 november 2010

Hundväder, konst och svåra känslor...




Se hur Vovven här ger uttryck som "våt hund" ett ansikte. I hundväder. Han har kräkts och matvägrat och hostat ett par dar pga en lindrig variant av "kennel-hosta" (trots vaccinering) men är nu sitt vanliga målmedvetna jag igen. Hostan hänger dock med. Och varje gång han hostar så fladdrar hans irländsk-pubägare-mustasch.

I övrigt var det roligt att träffa vänner från Örebro som kom för att titta på min utställning. Vi hann även med att se en fin dito med bilder av vännen Kerro Holmberg, på Galleri mårtensson&persson, Karlav 20 (pågår till 20 nov). Idel ryska kulturpersonligheter.





Nedan: detalj ur målning av Majakovskij & Lili Brik.


Och detalj ur annan målning.


Igår kväll samtalade Maria Carling (SvD) med psykoterapeuten Marta Cullberg Weston och mig på temat "Svåra känslor" på Stadsbiblioteket, apropå Martas bok "Avund och konkurrens" och min "Hur jag lärde mig älska mina värsta känslor". Nästan 300 personer kom och uppskattade det hela av ifyllda utvärderingar att döma. Oerhört glädjande, jag var ganska nervös innan...

2 kommentarer:

  1. Med stor behållning lyssnade jag till din självklarhet på rotundan. Din nervositet märktes alls inte, det slående var din zennärvaro! Hade önskat få mer av den...Boken läste jag då den kom ut då jag dels läst dig sedan din start dels snöat in på zentemat sen jag lärde mig meditera hos zenbuddisterna på söder för tusen år sen. Allt det varma och goda till dig/My

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar!! Nej, jag är sällan nervös "på scen", men innan framträdanden sitter fortfarande den invanda nervositeten (jfr föredrag i skolan mm) liksom i ryggmärgen. Sen i kontakten med lyssnande publik brukar närvaro uppstå....Vi var alla tre överväldigade och mycket glada över gensvaret.

    SvaraRadera