onsdag 22 december 2010

Hjulen är över oss



Känner mig ungefär lika slut som den här ängeln, som poserade på Stadsmissionen vid Mariatorget. Har använt ett par dar till att korta ett beställt manus radikalt (det där hemliga manuset som jag inte får prata om - än). Jag vet att det finns många författare som ÄLSKAR att redigera, bearbeta och hålla på med redan skriven text, men jag hör inte till dem. Jag går upp i varv, kan inte sova, manuset håller mig i sitt grepp och gör mig till mest bara en stor hjärna som går på högvarv. Samtidigt är det på något vis just DEN koncentrationen som ska till.

Och så är det jul också, en tid som fyller mig med, hur ska vi säga, BLANDADE känslor (verkar vara en upplevelse som jag delar med många ). Eller, som Oskar i min roman "Skuggorna i spegeln" uttrycker saken: "Hjulen är över oss".

En given coachingsession gav dock lite balsamisk känsla mitt uppe i det hela. Och en blixtfika med en god vän som jag alltid har väldigt roligt med. Såna korta möten kan vara som.... lysande julgranskulor i en oredig och halvvissen gran....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar