måndag 3 januari 2011

2010 - ett noga utvalt år



Jo, när det är nytt år så brukar man ju se tillbaka på det gamla året och de ord och företeelser som gjorde sig bemärkta. Jag skulle vilja slå ett slag för ordet "utvalt" som mest utvalda ord år 2010. Som nummer två kommer "NOGA utvalt" (snäppet bättre får man förmoda). Jag riktigt ser framför mig hur de olika entreprenörerna liksom vinprovare står och sniffar noga på produkterna... en del hamnar lite på sidan om (fast de är förstås också UTVALDA på sitt sätt; men kanske för en annan kundkrets) andra är så suberba att de passar just DIG, Kunden Par Excellence.





Vem vill ha en pizza som INTE är utvald?



Bra, så tröttnar man inte... vem vill ha GAMMALT utvalt?



Utvalda julklappar. Fick just DU ett par skinnhandskar gjorda av restbitar av bjärt färgad mink?



Jag önskar er nu en god fortsättning och hoppas att 2011 blir ett ännu noggrannare utvalt år. Är glad att just du valde just den här bloggen. Eller, som jag hörde i en telefonsvarare en gång: "Hej, jag är så glad att just DU ringer!" Vad man kände sig utvald! Ridå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar